2010. december 4., szombat

1993-as Szerencsekerék vetélkedő

Igyekeztem több szempontot figyelembe venni a vetélkedő elemzése során, nem akartam elhamarkodott lenni, ezért figyelembe vettem a rendszerváltás követő évek hangulatát is.
Első ránézésre vicces volt a színösszeállítás, kevés fajta megvilágítástípust használhattak, illetve a díszlet is régimódi, kezdetleges volt a mai korhoz mérten. A résztvevők öltözéke a 90-es évek hangulatát árasztotta magából, az öltöny s hajviselet szinte visszarepített abba a fotelbe, melyben összegörnyedve néztem kilencévesen a Szerencsekereket.
A nyugati blokkból beáramló összes szemét, azaz akkor még trendi cucc, helyet kapott a vetélkedő megnyerhető tárgynyereményei között. Ma kissé furcsának tűnik, hogy a reklám maga a műsorban van, a játékos által kiválasztott dolgokat nevén nevezik, fellelhetőségi helyét és árát is közlik. Ahogy megnéztem újra és újra a felvételt, egyre inkább olyan érzésem támadt, mintha valami butikban játszanának.

Mindent összevetve fejlődnek a vetélkedők, fejlődik a világ. Azon gondolkoztam , nem az számít, hány éves egy játék, s milyen a külcsíny, hanem az, hogy mennyire játszható, élvezhető, s szórakoztató.
A Szerencsekerék ma is felvenné a versenyt, egy mai, napi vetélkedővel. Kétség sem fér hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése