2011. január 4., kedd

Buried-Eltemetve

Megnéztem ma a Buried című filmet, úgy éreztem magam közben mintha élve eltemettek volna.


A film főszereplője Ryan Reynolds nagyon jól hozta a figurát, mondhatnám azt is, hogy nagyot alakított. Tetszett ez a film is. Ő egyedül vitte végig a történetet, mivel végig egyedül ő szerepelt benne, így nem volt nehéz mondhatnám gúnyosan. Lélektani dolog volt ez. Már az is elég rémisztő, hogy valaki egy koporsóban tér magához, tudva azt, hogy onnan élve nem jut ki. Tudva azt, hogy a körülötte lévő hangok hamisak és minden elképzelése csak fikción alapszik.

http://collider.com/wp-content/uploads/Buried_movie_poster_UK_Ryan_Reynolds-2.jpg

A rendezője spanyol, bizonyos Rodrigo Cortes. Maga a film is spanyol, ezért csodálkoztam azon, hogy Ryan Reynolds szerepel benne, aki amerikai. De Ryan már tudja, hogy Mexikó legyalulja az Egyesült Államokat és akkor befellegzik Hollywoodnak is, ezért időben váltott.

Mindenesetre örültem neki, hogy nem amerikai filmet néztem meg ebben a témában. Sose csalódtam még hispán testvéreim filmművészeti ábrázolásaiban, amit mostanság láttam tőlük az mind magas színvonalon szórakoztató avagy elgondolkodtató és látványos volt.

A Google segítségével utánanéztem milyen információkat találok az élve temetésről, sajnos tudásom picit hiányos ebben a témában.

A leggyakoribb eset az ha valaki katasztrófa, földcsuszamlás, földrengés, atombomba, bomba, rakéta becsapódás miatt temetődik be és zárul el a külvilágtól hermetikusan, időt hagyva magának a sötétben, hogy rendezze a gondolatait míg el nem szökik a levegő, aminek hatása a halál lesz.

Nemrégiben a chilei bányászok voltak élve eltemetve, de szerencsére őket sikeresen kimenekítette a világsajtó.



Nagyon sok embert temettek már el élve, ön vagy a köz hibájából.  Számtalan legenda terjed felébredt teszthalottakról, akik még a visszaalvásig hátralévő időben görcsösen kapargatták ládájuk mennyezetét göcsörtös, töredezett körmükkel.


Vannak bizonyos mágikus praktikák is, melyekhez szükséges az ilyesfajta elzártság és ezáltal különleges képességek fejleszthetőek ki. Ám azért ezt ne próbálja ki senki, csak akkor ha jógi, fekete varázsló vagy életunt buddhista...

Visszakanyarodva a filmre, ajánlom mindenkinek, mert a vég mindig happy end.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése