2011. január 5., szerda

A Blair Witch Project


http://www.iphonedownloadblog.com/wp-content/uploads/2010/10/poison.jpg


Miután a Blair Witch Project filmről egy posztot elolvastam, eszembe jutottak az emlékeim a filmet körülvevő találgatásokról és az azt követő felhajtásról. Sajnos a művet nem láttam, csak annak a második részét, ami nem volt annyira ütős, inkább az első rész sikerét lovagolta meg egy teljesen más koncepcióval, ami a csúfos bukáshoz is vezetett.

A vírus marketing tehát a gerillakampány egy része, amely nevéhez méltóan terjed az éterben vagy asztrálban, ha blair witch-i hasonlattal élhetek. Ez a módszer egy kommunikációs eljárás, ami elég hatékonyan átszövi a mai online felületet és hatással van a médiára illetve a társadalmi morálra is. Kis költséggel, nagy ötlettel és szorgalommal hatalmas befolyást és vonzást lehet szerezni ezen technológiák alkalmazásával.
A fő feladat az, hogy egy olyan dolgot indítson az anonim ember el, ami felkelti a fogyasztók figyelmét és önmaguk építik tovább ezt a láncolatot, mely szerteágazóvá és kívánatossá teszi az üzenet mögötti lehetőséget.

A műfaji jellegzetességeket tekintve, bármely olyan tulajdonsággal bírhat mely átütő, ugyanis a cél szentesíti az eszközt. A hatásnak magától kell generálódnia, különben a kampány már a kezdet kezdetén megbukik. A vírus csak akkor vírus ha képes az erőszakos és agresszív terjedésre és minden szervezetre vagy egységre egyformán hat. Esetünkben képes egyik médiumról a másikra ugrani. Internetről televízióba, onnan újságra majd rádióba, végül a közbeszédbe. Ezek csomópontjain keresztül érhető el a robbanás szerű növekedés.

Ezen tényeknek hála a vírusmarketing korunk egyik legnagyobb közösségformáló elve, mely sokunkat késztet tudatos avagy tudattalan fogyasztásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése