2011. február 11., péntek

A dohányzás az csúnya dolog

A cigi káros, rossz hatással van a vérre és az immunrendszerre, na meg rákot okoz. Van akit impotensé is tesz a hosszú-hosszú évek alatt, természetesen ez csak a férfiakra vonatkozik, és néhány feminin nőre.

Kiszámoltam mennyit költhet egy átlagos dohányos cigire egy hónapban. Ha a napi átlag doboz árakat tekintem, az napi 540 forint. Ha ezt beszorzom egy átlagos hónap időtartalmával az 16200 Ft-ra jön ki. Olcsóbb is lehetne, de sajnos a legtöbb cigis nem veszi figyelembe a hétvégéket és a piros betűs napokat.
Emellett a kávét is figyelembe véve, egy 250 grammos csomag maximum egy hétre elég, ami szintén 400-500 Ft. Ezt szorozzuk be 5-el, vagy 6-al és máris kijön a 2500-3000 Ft-os kiadás. Tulajdonképpen még nem beszéltem a kávézók és kávéautomaták adta lehetőségekről, jártunkban-keltünkben sűrűn előfordulhatunk ott is, ahol bizony napi szinten elkölthetünk egy kávéra 50 Ft-tól 300 Ft-ig bármennyi összeget. Természetesen én nem iszok 300 Ft-os kávét, nem vagyok megőrülve. Elég nekem a maximum 170 Ft-os ár, két cukorral, habbal, avagy tejszínnel.

Nagyon sok sorstársam iszik is a dohányzás mellett, vannak a napi ivók és a heti ivók, ez szintén jelenthet havi 3000 Ft-tól egészen 100 ezer Ft-ig terjedő kiadást is akár.

De még nem beszéltem a fizikai és mentális sérelmekről, amik ezen cikkek beszerzése során keletkeznek az emberben. Egyrészt el kell jutni A pontból B pontba, ami szintén kiadással jár, tekintve a bérlet és jegyárakat. Sajnos nem mindenkinek van az utcájában bolt, kocsma, benzinkút, piac, ukrán parasztasszony. Másrészt a közben elfüstölt rudak is hozzájárulnak a test idő előtti elöregedéséhez és megbetegedéséhez, mely miatt gyógyszerre is ezreket kell költeni.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgzGn32P0s5fXH9mm6anR3tBFCiUC_7MdzBlKb7STL3TxbD_nXLitQbF1W18z-PBl612tXBBQwnmFwXKzj4CX07MoQeA8zhZLjqrSZreVdebbFOVtADAhfrVe70R_VcfWTkxy09PrIUr7o/s1600/Smoking+Facts.jpg


Az új rendeletek értelmében lassan mindenhonnan száműzik a dohányosokat, kocsmáktól kezdve aluljárókig, majd egészen a közterekig. Én cigis létemre örülök ennek. Így talán majd le tudom győzni az ingert. Szóval számítok az államra. Bár még munkát és kedvező kilátásokat nem tud felmutatni, de azért odafigyel az egészségünkre.

Addig is. Míg el nem jön a nemdohányzók totális hatalomátvétele, mindenkinek jó füstölgést kívánok és teli pénztárcát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése