2013. február 11., hétfő

XVI. Benedek pápa lemondása


Nem igazán szoktam foglalkozni a napi történésekkel, vagyis pontosabban szólva, nem igazán szoktam a fáradtságot venni, hogy írjak mindezekről, de ma történt egy fura dolog.

XVI. Benedek pápa lemondását kérte, önmagától. Február 28.-ól nem ő lesz a pápa. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ő volt a szívem csücske, de azért ez még tőle is igazán meglepő volt.
Az egészségügyi állapotára hivatkozott, ami valljuk be őszintén, eléggé kifogás szagú, főleg elődjét tekintve II. János Pál pápát, aki szinte félhalottként is teljesítette küldetését egészen haláláig, ahogy a legtöbb kollégája is, az évszázadok során.
http://archiv.magyarszo.com/arhiva/2006/04/18/images/01_papa.jpg

Benedek elmondása alapján lelkiismeretét megvizsgálva döntött így és nyújtotta be elképzelését közleményében. Eddig ez szép és jó. De a legfontosabb dologról elfelejtkezett, ez pedig a hit.
Hitét vesztett embernek tűnik így előttem. Bár nem vagyok pap, de van valamilyen fajta elképzelésem róluk s feladatkörükről. S ez nem más, mint a példamutatás. Példát kellett volna mutatni, ahogy ő előtte tette ezt II. János Pál is, aki betegsége ellenére is tartotta magát, bízva Istenben s a Szent Lélek által ráruházott hatalom erejében.

Benedek úgy érzem nem tudta megvalósítani a hit, remény, szeretet dolgot. Ebből a felsorolásból kettő igen csak hibádzott. Bár nincs jogom ítéletet mondani felette, de megteszem jogtalanul is ha kell. Csalódtam megint.

2013. február 28.-n este 8 órától tehát lelép a történelem színpadáról a 111. pápa, és eljön Malakiás szerint a 112. pápa, akit száműzetésbe kényszerítenek majd, az Egyház és Róma elpusztul, és eljön a félelmetes Bíró, aki ítéletet hoz.
http://www.mixonline.hu/System/Articles/Images/32497700-0316-4811-8176-b030d9954abc.jpg

Mindenesetre fura ez a dátum is, amit adott Benedek. Ha február 14.-én hagyná ott a melót, az még magyarázható lenne a Valentin nappal is. Boldogan ünnepelhetné cölibátus mentes életét, ami ellen oly erősen küzdött konzervatívan.

Mindenesetre én már kíváncsian várom a fejleményeket, pattogatott kukorica és diétás kóla nevű barátaim társaságában.

1 megjegyzés:

  1. Hit... ugyan..., az egész úgy halott, ahogy van a babiloni, halfejű sityakban "trónoló" helytartóval. Krisztus egyszerű ember volt, ács, a tanítványok is, halászok, munkás emberek, nem egy birodalom vezérei, erszény és saru nélkül hirdették az evangéliumot, és ezért a nagyfejűek megölték őket. Semmi köze ennek a fickónak ahhoz a hithez, aminek Jézus a fejedelme és bevégzője, hanem inkább a próféták és szentek gyilkosait képviseli...

    VálaszTörlés