2012. október 8., hétfő

Türelem



Ismert mondás, hogy a türelem rózsát terem, bár nekem hosszasabb várakozás során se alakult ki a környezetemben ilyen, vagy ehhez hasonló növény.

Maga a türelem szó is elég érdekes. Visszafogottságot sejtett, valamilyen fajta ketrecet, ami belülről simán nyitható, csak szánt szándékkal benne kell tartózkodni. Én szerencsére nem vagyok türelmes fajta, türelmem inkább határozatlanságomból és enyhe lustaságomból fakad. Vagy talán abból, hogy túlságosan szellemire vettem a formámat, mintsem, hogy azon aggódjak, hogy sikerül majd betörnöm a farkasok, vagy birkák mohó, fogyasztó világába. Bár mint tudjuk, vagy legalábbis én tudom, nagy különbség a birka tömeget és a farkas tömeget tekintve nincs. Ugyanúgy magába szippantja mindkettő világlátás az embert.

Beszédes azért ez a fogalom. Maga a szó első része a tűr. El kell tűrni valamit, amit nem szívesen visel magán az ember, abba a hiú ábrándba vezetve önön gondolkozását, hogy idővel jobb lesz. Nem lesz jobb, mert a tűrés kényszer, és aki igazán szabadnak, avagy függetlennek akarja látni magát, az nem tűri a korlátoltságot. Se magában, se a másikban.
http://img577.imageshack.us/img577/6006/intolerancebyvhmalex.jpg

Olyan ez a dolog, ami betűri az embert, másképpen kifejezve elrejti és elfojtja azt, amit igazán szeretne. S mint tudjuk, a vágyai határozzák meg az embert, ez ad neki célt. Ha hosszú távon bezár dolgokat, az olyan mintha szánt szándékkal megcsonkítaná magát, avagy a lehetőséget.

Ezért, aki türelmes, az fél. Nem egész, mert nem tudja kifejezésre juttatni a ketrecbe zárt gondolatait.

A rózsa is akkor nő, ha öntözik, akkor terem, ha megteremtik.

Ez volt a mai napi gondolatom mára. Bezárt tehát a türelmem móka tára.

2 megjegyzés:

  1. Valahol olvastam, hogy a türelem nem más, mint megbecsülése a köztes időnek, mígnem álmaink megvalósulnak. Mit gondolsz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt így még sose nem hallottam, de tetszik.:) Nos, akkor ezek szerint a türelmetlenség az, amikor az ember nem tudja magát elengedni és nem becsüli meg a jelen helyzetét. Hát, lehet benne valami.:) Ebből kiindulva, ha megbecsüli az ember a köztes időt, akkor a kívánt álom megvalósult ténye is meg lesz becsülve. Én is észrevettem magamon, hogy egy hirtelen álmom megvalósult és nem becsültem meg oly módon, mint kellett volna...késő bánat. De neked hála, most eszembe lesz ez a köztes idős dolog.

      Törlés