2013. március 1., péntek

A böjt és annak haszna, lazán..


Gondoltam, mivel tavasz lett, ideje írnom a tavaszi méregtelenítésről. A téli időszak alatt volt ideje bőven lerakódnia a sötét, depresszív hangulatnak és az, az okból bevitt, avagy keletkezett méreg anyagoknak is.

Több éves tapasztalattal rendelkezem önmagam és mások megtisztításában, bár, csak elméleti szinten és abban is csak alap fokozatú vagyok, és ebből az alapból is csak a kezdőütem. Szóval, egyszerűen fogalmazva, lövésem sincs, hogyan lehetne elhagyni káros dolgokat és szokásokat, de úgy hiszem a böjt az eléggé kézenfekvő dolog. Ezért is szeretnék erről írni.

Kis általános iskolás katolikus koromban ismerkedtem meg a böjttel. Ez úgy nézett ki, hogy például péntekenként nem ettem egyáltalán húst, vagy elhagytam adott nap a csokit, vagy hétvégenként megálltam három felesnél (bár, azt hiszem ez később volt). Viccet félre téve, volt olyan, hogy másfél hónapig nem ettem húst például.

Persze a böjt mint olyan, nem csak a test, hanem a lélek megtisztulására és erősítésére is szolgál. Ez persze nem csak valami káros dolog elhagyásával jár, ideális esetben arról szól, hogy valami jó dolgot viszel be az életedbe. Azaz például, eddig utáltad átadni az öregeknek a helyet, de aztán elhatározod, hogy 40 napig bizony normális leszel ősi, megfáradt felmenőiddel (aztán persze letelik a 40 nap és mintha mi se történt volna). Szóval apró dolgok elhagyásával és behozatalával is új kapuk nyílnak meg az egyéni életedben. Kis változás a hétköznapokban, nagy változást eredményez a sorsodban. Ezt már az ókoriak is tudták, pedig még akkor nem volt közösségi oldal, csak közösségi ház, de oda nem fért be mindenki, az igaz.

Mindenképpen valami időt kell szabni ennek az eseménynek, mert mi emberek időből és térből lettünk és idővé s térré leszünk. Szóval határozz el egy kezdő dátumot, és egy befejező pontot, amit elérve agyalhatsz azon, hogyan is tovább, mit próbálj ki, és mit ne erőltess a jövőben. Így a böjt akár szórakoztató is lehet.
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574683_10151434045253290_1824322467_n.jpg

Azért persze nem ilyen egyszerű a dolog, némi akaraterő is elkél az út során. A hiány sok démont felszabadít az ember elméjében és szívében. Azokkal megküzdve erősödik a jellem, és ez a legfontosabb. Hiszen tartást szerzel, nyugalmat és belső békességet kapsz, új dolgok felé sodródsz ( legalábbis ezt ígérik a definíciók, és azt hiszem, hiszek nekik).

Felteheti magának az ember azt a kérdést a böjtje során, amit én is sokszor feltettem már magamnak: Miért jó ez nekem? Miért hagyjam el azt a dolgot, amit azért élvezek is?
A válasz egyszerű: Lehet, olyan dolgot hagyok ki a sok kis feleslegessel, amit még jobban élveznék.

Ezzel zárom is soraimat, aki kedvet kapott a böjthöz, annak azt tanácsolom, csak óvatosan.

Én tegnap kezdtem bele a 40 naposba, és eddig megy. Ehehem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése