2012. december 7., péntek

Novella a hasonmásról 2.rész


Egy hét telt el a találkozás óta. Sokáig azt hittem csupán egy kósza álom volt. Nem éreztem, azt, hogy ez valóság lenne.

Váratlanul jöttek újra a jelenések az elmúlt korokról. Sokkal tisztábbak voltak, sokkal életszerűbbek. Egy reggel, ahogy munkába indultam hirtelen elragadott valami, ami kiszakított a valóságból. A körülöttem buszra várakozó emberek kacagásának, vagy napi panaszuk ecsetelésének hangja egyre jobban lassult, majd mozdulatlanná dermedt. A hideg miatti pára álló füstként ragadt bele a térbe. Aztán jött a váltás, egyre jobban kezdtem átmosódni a másik világba. A rétegek áttetszően fedték egymást, míg végül egy csatamezőn találtam magam, ahol eleinte lassan hömpölyögve, majd fokozatosan kapcsolódtam az ottani eseményekbe. Egy barbár kinézetű, fura módon kifestett harcos jelent meg, aki lassított felvételszerűen emelte felém a kardját. Én oldalt lépve sikeresen hárítottam, de nem vettem észre a mögöttem lévő másik alakot, aki egy fejszével alulról szó szerint kettéhasította térd alatt a jobb lábamat. Valami fura adrenalin járta át a testem, és még mielőtt a földre hullottam volna, egy határozott lendületű ívvel levágtam a rám támadó robusztus harcos fejét.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/481637_10151275953398290_429222870_n.jpg

Elestem, a sárban feküdtem. Fölöttem madarak köröztek, a sötét felhőkből átszivárgó napsütés varázslatossá alkotta az eget. Nyugodt voltam, bár energiám elillant, mintha sosem lett volna. Vér izét éreztem a számban. A harci színekkel mázolt barbár, aki istenei tiszteletére díszítette fel magát, fölém hajolt, rám mosolygott, majd azt mondta :- Lassan.... De nem fejezte be, a szívembe döfött villanás elsötétített mindent.

Sokkszerűen tértem magamhoz a megállóban. A körülöttem állók is észrevették zaklatott állapotom, de igyekeztem erőt venni magamon. Persze, senki nem kérdezett semmit. Mindenki csak a saját dolgával foglalkozott. Ez nem meglepő, a legtöbb emberben a furcsaság, vagy a nem megszokott, esetleg cselekvésre késztető esemény kemény ellenállást vált ki. Ez a küldetésemet tekintve pozitív volt, de megmaradt emberi részemet mindig elszomorította a későbbiekben is.

Felszálltam a buszra. Egy idős, öreg ember mellé ültem. Máshol már nem igazán volt hely, de pihenni akartam, közben végig arra koncentráltam, csak ne szólítson meg. A véneknek szokásuk sokat beszélni. Ám hirtelen rám nézett, és azt mondta:-Lassan itt az idő.- Majd visszafordult és bámult tovább ki az ablakon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése