2013. március 2., szombat

A facebook tiltások anatómiája


Ugyebár a hálón tölti az ember fél világát, ez tény. Az okostelefon, tablet, pc mindig kéznél van, így ismerőseinkkel könnyedén tudjuk a kapcsolatot tartani különböző közösségi oldalak, fórumok és játékok virtuális színterén.

De mi van, ha valaki zavar, utáljuk, vagy fáj minden emberi érzékszervünk számára? Hát akkor tiltjuk, mint az állat. De ennek több oka, foka, és módozata van, míg eljutunk a tiltás gombig. Mert valljuk be, van akit rögtön, van akit hosszas gondolkozás után távolítunk el ismeretségi körünkből, és vagy egyéb, nem oly drasztikus módot vettünk be távol tartása érdekében.

Van úgy, hogy az élet olyan embert hoz körünkbe, akit utálunk, vagy meg fogunk utálni, esetleg valamiért nem szimpatikus, régi ismerős (csak időközben gyökér lett), büdös, vagy mindig a döglött kanári madarával jelenik meg, ami sok embert taszít. Persze van olyan is, hogy túl sok infót se lehet bizonyos emberek számára kiadni magunkról (lásd. öregemberek, főnökök kontra bulifotók). Tehát végtelen nagy a paletta, ami miatt tilthatunk, vagy rejthetünk személyt virtuális auránk védelme érdekében. Mert első sorban magunkat védjük, nem a másikat. A „jaj, mit gondolnak rólam, ha ilyen ismerősöm van” gondolatmenettől kezdve, az „ez az ember megint zaklat” állapotig bezárolóan.

Megoldás lehet, amikor minden fura lénytől jövő értesítést elrejtünk, avagy alapból szelektálunk, kit milyen csoportba rakunk (privát, avagy nyilvánosan bevállalható kategóriába-e). Ez egy nagyon jó dolog, nem lesz kevesebb ismerősünk, nem haragítunk magunkra senkit és nem látjuk a zavaró, fali megosztásait, és ő se a miénket. Én is csinálok ilyet, avagy csináltam, de biztos az én fura izéimet se nézik jó szemmel azok, akiknek nem olyan a szeme, mint nekem. Mert hát, nem lehet egyforma szemünk, nem nézhetünk mindenkivel egy irányba (egy közös nevezőbe) és van, mikor a tolerancia is kevés, hiszen ha túladagoljuk a tolerancia dolgot egy közösségben (aminek minimum két tagja van) az a csoport kancsallá lesz és mindenkit kancsalít.

A másik, jelzés értékű dolog az, amikor csak simán ismerősből, ismeretlenné tesszük emberünk, avagy mi magunk vállunk azzá.
Az indok többnyire az, hogy csak virtuális ismerős az illető, aki(t) csak úgy megjelölt(em), avagy csak a sarki ábécében találkoztam vele háromszor, s második alkalommal egyszerre nyúltunk a zsömléért. Bár én is jelöltem meg úgy embert, hogy nem ismertem, de csupán azért, hogy megismerjem, de azért nem vittem túlzásba. Mármint az ismerkedést....még, de folyamatban van....persze. Mentségemre legyen, hogy csak szép lányt jelöltem be így.

De azért van olyan is, hogy veszekedés során teszünk ismeretlenbe jó ismerőst, és eljutunk a tiltásig is akár.
http://media.zenfs.com/en_us/gma/Reuters/ap_cheetah_chimp_tarzan_dm_111228_wmain.jpg

Innen folytatva megállapíthatjuk, hogy a tiltást okozhatja tehát zaklatás, döglött kanári madár, folytonos hazudozás, ex, haláleset, szex, hirtelen felindulásból elkövetett nyomás, érzelmi sok, részegség, levertség, szemétkedés, álprofil, a valódi kapcsolattartás teljes hiánya, idegesítő kis picsa, Cheetah a Tarzanból, stb.

Íme tehát a tiltások leggyakoribb oka. További okokat szívesen veszek hozzászólások formájában.

Szép napot kívánok, minden kedves olvasómnak (közülük azoknak is, akiket letiltottam).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése