2013. május 8., szerda

Parallel világok novella sorozat: Jégmezők, kilátók...


Újra a Jégvilágba kerültem, de már nem voltam egyedül. Olyan volt az egész, mint egy hatalmas játszótér. Tele emberrel a hatalmas hideg, fémkorlátokból álló, kilátókkal tarkított tájon.

Hirtelen sodródtam oda, az ezüst folyóson át. Az előző világra nem nagyon emlékszem, csak foszlányokban. Lényegében ez a hely is csak azért rémlik, mert sokkolt a története és közelebb volt ébredésemhez, az evilági létemhez.

Folytatva a sztorit, mindenki beszélt, nevetgélt. Én fel alá mászkáltam, figyelgettem a tájat, az embereket. Egyik kilátóról mentem a másikra. A terület sík és egyhangú volt, talán untam is magam egészen addig a pillanatig, mígnem valami fura zajra lettem figyelmes. Nem láttam kik kiáltoznak, csak az irányát sejtettem. De a visszhang képes megzavarni az embert a tájékozódásban. Valami hatalmas bakról fecsegtek, figyelmeztetve egymást ne menjenek hozzá közelebb. Láttam a zavart, ami ahogy lenni szokott ráragad a tömegre és terjed vírusszerűen egészen addig, ameddig azt teljesen kitölti.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEij8KNITvG7csasgJatqbV10PkDphBRCw5lwr6fUdn7z2UoMfXXvPsTJvblKwe4SDhFDB4N9_qQ35zzH5fM9V8C5Haivfd05HJtO2KRfjFJ2WmiSXodDWLF4L0YMvtGNkCU3MuUjjI7OELE/s1600/Arctic_Ice_2.JPG

Nem vártam meg ezt, ezért elindultam a partszakasz felé, az utolsó vonalban lévő kilátók egyikéhez és felmásztam a korlátokon. Akkor már az emberek sikoltozva rohantak és kiabáltak, hogy jön a bak, jön a bak.

Nagyon gyorsan történt az egész. Én körülbelül 50 méterre voltam a teljesen egyenes vonalú part szélétől, amely magasan emelkedett ki tengerből. Már csak arra lettem figyelmes, hogy az az élőlény, ami a riadalmat okozza, nekimegy egy nyakig bebugyolált fiatal lánynak. Pontosabban nem is neki ment, hanem elvesztve teljes irányítását, nekicsúszott és továbbvitte őt 20 méteren át egészen a szakadék széléig, ahonnan a sebes, jeges vízbe zuhantak.

Lekászálódtam a korlátról és elindultam megnézni. Riadt voltam, mert ismerősöm volt a lány. Ezt onnan tudom, mert a körülöttem lévők skandálták a nevét. A többi ember már ott figyelte az alattuk tátongó vizet. Én is csatlakoztam hozzájuk, de úszó jégtáblákon kívül semmit nem lehetett látni. Páran csónakokat is hoztak, hogy a mentést elkezdjék, de ekkor az ezüst folyosó újra elragadott és ebbe a világba kerültem, ahol is éppen ezeket a sorokat írom.

A lényeg, a lényegben....a lány ebben a világban jól van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése